Бізнес по-китайськи

бізнес_по_китайськи

Вітаю. Пам’ятаєте, одного разу я писав про Aliexpress. Якщо говорити коротко, то адміністрація допомгла шахраям отримати гроші у повному обсязі, навіть вирішили не компенсовувати жодного центу, при тому що вислали зовсім іншу (гіршу) модель телефону і я надав всі докази. Один із коментаторів радив написати листа в службу підтримки Аліекспрес. На жаль, це теж ні до чого хорошого, окрім простих вибачень, не призвело. Згодом той магазин закрився, і аналогічних негативних відгуків було купа. Але я так само сумніваюсь, що комусь щось компенсували. Мало я в таке вірю. Адміністрація максимально прикриває продавців, хіба тільки совісний продавець сам піде Вам на зустріч. Якщо ж продавець просто ігнорує Вас, то буде досить складно щось вирішити взагалі.

Ну власне, я веду до того, що купівля на аукціонах – достатньо великий ризик. А гарантія, яку обіцяють – суцільна брехня. Можуть писати гарантія – 12 місяців, а через кілька місяців Вас просто проігнорують. У мене були випадки, коли я активно співпрацював з одним продавцем, але всеодно, коли траплявся брак, то потрібно було писати по 100 листів, надавати фото і відео, коротше “морозяться” до останнього. А якщо у Вас одна покупка, то, швидше за все, Вас проігнорують взагалі. Але якщо Ви навіть і надумались всеодно купувати, обирайте магазини з максимальним рейтингом (кількість покупок і кількість зірочок).

Що цікаво, я купував не тільки через аукціони, а також і через славнозвісний PayPal. Термін, протягом якого можна було написати скаргу, складав до 45 днів. Але ж посилка з Китаю або іншої країни може йти і більше. В такому випадку нічого вже не вдієш. Але це ще не все. Я колись писав після 30 днів, і мені відповіли – вирішуйте проблему самі з продавцем. Тобто, скаргу навіть не прийняли. Підозрюю, що навіть купуючи через PayPal, важко щось довести. Адже довести, що в телефоні або іншій електроніці якась проблема – дуже складно. Купівля через PayPal – радше просто гарантія отримання/не отримання товару. Тобто, якщо продавець взагалі нічого Вам не вислав, то Вам вдасться повернути свої гроші. Якщо ж, наприклад, модель телефону схожа, а не та, що повинна бути, це довести вкрай складно.

Що цікаво, і цим я не обмежився. Я купував гуртом (50 одиниць товару) у доволі авторитетного продавця. Причому, це просто була мінімальна кількість товару для замовлення, оскільки вони працювали тільки з гуртовими покупцями. Був банківський платіж і доставка EMS. Не розумію, чомусь звичайною поштою відмовляються відправляти, яка різниця, не розумію. Отже, я отримав товар, і все було ніби непогано.  На етапі замовлення служба підтримки активно спілкувалась зі мною і не виникало жодних проблем. Коли ж я отримав і пройшло кілька місяців, я зрозумів, що товар трохи не той, який повинен бути, через це я трохи втратив грошей та і потрапив в неприємну ситуацію. Простіше кажучи, він не повністю відповідав опису на сайті. Зрозуміло, що опис потім змінили, а всі мої запити абсолютно ігнорували, хоча і були постійно онлайн. Менеджери, чомусь у них постійно змінювались, а якщо і відповідали, то доволі пафосно. Мовляв, часу в них немає займатись малими об’ємами (свого часу я купував і зовсім малу кількість у цієї ж корпорації) і типу я їм взагалі не цікавий. В більшості ж випадків – взагалі не відповідали, хоча були онлайн. А якщо писати на пошту, то люблять тягнути і відповідати через кілька днів.

Власне, з цього всього я зробив висновки. Враховуючи велику кількість браку, бізнес по-китайськи – суцільне шахрайство. Все грунтується на тому, що знаходяться вони далеко і ніхто заради невеликого замовлення особливих проблем для них створювати не буде. Навіть купуючи в Україні, в кінцевому випадку досить важко знайти продавця, а тим більше пред’явити йому якусь претензію (навіть купуючи через аукціон). Що й казати про купівлю за кордоном. Вас “кидануть”, з часом Ви заспокоїтесь і все. Або товар неякісний і зламається протягом кількох місяців, якщо ж Ви згадаєте про якусь “гарантію”, то Вас пошлють куди подалі.

Що цікаво, колись я все-таки скористався гарантією чи як би то краще сказати. Але на все витратилось близько 3 місяців, причому потрібно було постійно нагадувати продавцю (робив це багато разів). Одним словом – жах. Забудьте, що таке існує взагалі. Максимально протестуйте товар при отриманні, при можливості відкрийте “Dispute”, зробіть хороші фото і відео, на яких видно Вашу проблему. Тільки в такому випадку зможете або отримати компенсацію, або обміняти товар. Далі, на жаль, ніякого обслуговування в 99% випадків Ви не отримаєте.

Тому раджу завчасно думати, купуючи за кордоном. Про гарантію може свідчити лише гарантійний талон і офіційний сервіс-центр в Україні. Або в крайньому випадку в країні-виробника. Гарантійний талон має містити офіційну печатку, серійний номер товару і дату придбання.  У 99% випадків такого немає)

2 коментарі

  1. Також хочу спробувати “попрацювати” з Китаєм. Ризиків в них багато, але нижчу ціну ніхто не запропонує.
    Здається в Aliexpress поки ти не отримав товар, відправник грошей не отримає. Кошти ніби в “буфері” цього порталу.

Залишити відповідь до Олександр Скасувати відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.