Все більше і більше з екранів телевізорів нас намагаються впевнити, що безвізовий режим з ЄС вже дуже близько, залишилось лише кілька місяців.
Але щоб була можливість виконати євроінтеграцію, потрібно зробити наступні кроки (постараюсь описати те, що мене найбільше турбує):
1. Алкоголь і сигарети. Цигарки в Польщі коштують в 3-4 рази дорожче, ніж в Україні. Алкоголь – практично в 2 рази. Зрозуміло, що чим далі в Європу – ціни ще більші. Щоб отримати безвізовий режим, ціни треба щонайменше підрівняти до польських.
2. Ціни на продукти. Очевидно, що в Україні і ціни на продукти теж значно менші, ніж в Європі. Особливо після зростання курсу долара. Відповідно, ціни потрібно підвищити до європейських.
3. Автомобілі. Ввозити авто старше 5-ти років вже заборонили, хоча в тій же Польщі старих авто, мабуть, ще більше, ніж в Україні. Замість того, щоб зняти всі податки на ввезення авто, вони знімаються лише частково, а різниці в ціні нових авто практично вже немає. Тому привозити авто з Європи в Україну практично немає сенсу.
4.Стандарти життя. Перше, що кидається у вічі, заробітна платня. Ні, у нас вона не зовсім така маленька, як насправді. На вулиці багато дорогих автомобілів, напевно куплено не з офіційних доходів. Просто всі гроші в тіні. Ось в цьому проблема. Потрібно вивести гроші з тіні – тобто зменшити податки. Але далеко не факт, що всі вийдуть з тіні – у нас перестали довіряти керівництву країни. І далеко не всі впевнені, що податки підуть у правильне русло. Чому? Про це буду писати далі.
5.Транспорт, дороги, авто і залізничні вокзали, ремонти вулиць.
Найбільше мене пригнічує те, що з часом у нас нічого не змінюється. Недолугі маршрутки на вулицях. Замість них мали бути автобуси, трамваї і тролейбуси. Оскільки від Європи відстаємо дуже і дуже сильно, варто купувати вживаний транспорт з Європи. Доречі, в Житомирі є такий досвід – купили старі тролейбуси Skoda, які досі в хорошому стані і в порівнянні з радянськими просто космос. Так само можна купити трамваї і автобуси. Наскільки я знаю, хороші транспортні засоби роблять у Львові, наприклад, і трамваї, і тролейбуси. Чомусь в Житомирі лише кілька тролейбусів ЛАЗ Не розумію, чому не купити їх більше.
Отже, якщо буде куплено новий транспорт, очевидно, ціни здорожчають. Потрібно зрозуміти, що якість послуг може підвищитись тільки разом з ціною.
Вже досить давно я не бачив якісного ремонту доріг. Дороги в Україні перестали ремонтувати взагалі, хоча це нагальна проблема.
Що стосується вокзалів, це окреме питання. Туристи, приїжджаючи до України, просто в шоці від їх стану. Наприклад, залізничний вокзал у Львові просто трагічний: купа бомжів, фріків, смердючих, божевільних і психічно хворих людей. Розеток – обмаль. Безкоштовного Wi-Fi- взагалі немає і близько. Туалети в жахливому стані, мабуть ліпше вже ходити просто на вулиці. Таке знаєте, замість унітазів – дірочки, як було до нашої ери :D Соромно навіть про це і казати.
Якщо ж говорити про ремонт вулиць і порівняти, наприклад Житомир (Україна) і Катовіце (Польща), то в Україні за останні 5 років практично нічого не змінилось, в Катовіце – колосальні зміни центральної площі, відкриття нових закладів, наприклад міжнародний конгресовий центр або ж приміщення польського державного оркестру. Я всі зміни бачив на власні очі, тому і пишу саме про це
6. ДАІ, міліція і поліція. ДАІ потрібно давно ліквідувати, як і міліцію. Сподіваюсь, зі зміною міліції на поліцію змінилась не тільки назва, а і рівень поліцейських. Тобто, вони повинні отримувати досить високу зарплатню, щоб не було спокуси брати хабарі. Крім того, має бути хороша фізична підготовка працівників і хороші поліцейські автомобілі.
7. Хабарництво. Хабарництво – найбільша проблема з усіх. Низький рівень життя змушує платити хабарі. Щиро кажучи, в університеті у мене був такий викладач, який просто без сорому вимагав хабарі від всіх, ставлячи оцінку на підставі інших оцінок, тобто, що кому потрібно. І це тільки один приклад. Взагалі, в університеті хабарництво процвітало, але схема була трохи іншою. Ніхто не давав гроші напряму. А через знайомих. Втім, не сказав би, що рівень університету від цього ставав набагато гірший. Я здавав все без хабарів. Дати ДАІ-шнику хабар – взагалі звична справа для українців, оскільки можна заплатити в 2 рази менше, ніж реальний штраф. Впевнений, 90% працівників ДАІ візьмуть хабар, бо мають досить низьку зарплату.
Взагалі це все, що одразу спало мені на думку, але мабуть, будуть наступні статті на цю тему. Оцінюю шанси на безвізовий режим невеликими на даний момент, а вступ до ЄС – нереальним протягом наступних 10 років. Хотів би помилятись, але факти підтверджують, що у нас практично нічого не робиться для того, щоб рухатись далі.