23 роки – вік наймолодшого міліардера в світі!

В опублікованому журналом Forbes свіжому списку багатіїв під номером 785 значиться Марк Цукерберг. Його стан оцінений в 1,5 млрд. І це стало справжньою сенсацією. Справа не в сумі. Подумаєш, півтора мільярда. Перший у списку, Уоррен Баффетт, в 40 разів багатший. От тільки оракулові з Омахи 77 років, а ледь вийшому з університету Цукербергу 23.
Але й вік сам по собі недивний, пише SmartMoney. 16 років тому Forbes уперше згадав восьмирічного німецького князя Альберта фон Турн унд Таксиса, що успадкував від батька мільярдний стан. А в 2002-му Альберт став повнолітнім, вступив у спадщину, і журнал з повним правом вписав його у свої таблиці. Штука в тім, що на відміну від дітей особливо обдарованих батьків Цукерберг свій стан заробив. І зробив він це всього за чотири роки. Цукерберг творець сайту Facebook, а виходить, один із засновників другої версії Інтернету, Web 2.0 соціальних мереж. Тут збираються ясно помітні по інтересах, способу життя й доходам співтовариства. Web 2.0 мрія будь-якого рекламодавця, що одержує прямий доступ до своєї цільової аудиторії.
Facebook, задуманий як сайт для спілкування студентів Гарварда, швидко переріс границі кампуса. А Цукерберг, як колись Лінус Торвальдс, що відкрив для всіх бажаючих вихідний код своєї ОС Linux, зробив загальнодоступним інтерфейс прикладних програм Facebook. Інакше кажучи, його дітище може незабаром перетворитися в ОС для соціальних мереж.
За допомогою “інвестиційного ангела”, одного із творців платіжної системи PayPal Пітера Тіля, що вклали в Facebook 0,5 млн доларів, Цукерберг швидко вдосконалював свою розробку, що зараз стала другою по числу учасників (близько 70 млн) мережею. Вона поступається тільки абсолютному лідерові MySpace (більше 200 млн).
Історія про те, як Facebook перетворилася в компанію з мільярдною капіталізацією, часто нагадує успіх творців Google Сергія Брина й Ларрі Пейджа. Однак вони потрапили в Forbes лише в 2004 р. після IPO, що зробили їх мультимілліардерами. А відправною крапкою для визначення ціни Facebook стала угода з Microsoft, що купила 1,6% компанії за 240 млн доларів. Гейтс непогано заплатив за мізерну частку в компанії, зате забив собі право ексклюзивних поставок реклами на Facebook до 2011 р.
Forbes оцінив стан Цукерберга в 1,5 млрд доларів, але виходячи з угоди з Microsoft компанія недавнього студента коштує рівно вдесятеро дорожче. Чи не переплатив Гейтс? Або, може, це Forbes недооцінив багатство юного засновника однієї з найбільших соціальних мереж? Згадаєте: одне лише право ексклюзивно розміщати рекламу на MySpace обійшлося Google майже в 1 млрд. доларів А Microsoft одночасно з рекламним ексклюзивом одержала й частку в Facebook.

2 коментарі

Залишити Коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.